niedziela, 17 lutego 2013

Przekonania osobowości opartej na prawdzie


W poprzednim poście przedstawiałam tekst z  książki Lee Jampolsky przekonania uzależnionej osobowość,  teraz za tą samą wspaniałą pozycją cytuję 13 przekonań opartych na prawdzie.
Jeśli  masz uzdrowioną osobowość na pewno poniższe przekonania są Ci bliskie i wytyczają Ci Twoją drogę przez życie.
A jeśli jeszcze nie czujesz tego ? To :
Lee Jampolsky podaje proste ćwiczenie, w momencie kiedy myślisz w sposób uzależniony odszukaj przekonania  oparte na prawdzie i zmień swój sposób myślenia, na myślenie na przekonaniach opartych na Miłości.



"Byłoby wspaniale, gdybyś przeglądał poniższą listę każdego ranka, żeby dobrze zacząć każdy dzień.

1. To, co dostrzegam w innych, jest odzwierciedlaniem stanu mojego umysłu.Niczego nie potrzebuję, żeby już teraz odczuwać szczęście i wdzięczność oraz odnosić sukcesy.Wszyscy stanowimy jedność.
2. Moja bezbronność daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ponieważ miłość nie wymaga obrony, akceptacja przynosi spokój umysłu.
3.Miłość nie stawia warunków. Moje poczucie własnej wartości nie zależy od oceny zewnętrznych ocen.
4.Przebaczenie i trudna szczerość gwarantują spokój umysłu.
5.Liczy się tylko chwila obecna. Przeszłość minęła, a przyszłość jeszcze nie nadeszła.
6.Aby zmienić charakter moich przeżyć, najpierw muszę zmienić swój sposób myślenia.
7.Błędy należy traktować jak lekcje. Osądzanie i karanie nie służą mojemu rozwojowi.
8. Tylko miłość jest prawdziwa. Nie można zagrodzić czemuś,co jest prawdziwe.
9.Jestem odpowiedzialny za swoje życie, ponieważ mam wpływ na to, jakich uczuć doświadczam, mogę świadomie decydować, jaki cel chce osiągnąć.
10.Dostaję to, czego chcę, daję to co mam. Zaspokojenie jest nieograniczone i nie może podlegać okolicznościom.
11.Niczego mi teraz nie brakuje. Jestem pełnią.
12.Moja samoocena pochodzi z wewnątrz. Kocham i akceptuję siebie takiego, jakim dzisiaj jestem.
13.Nie mogę nikogo zmienić, ale mogę zmienić swoje spojrzenie na drugiego człowieka. W ten sposób sam decyduje o tym, jak reaguje na drugiego człowieka. "

Lee Jampolsky " Leczenie Uzależnionej Osobowości

Gorąco polecam tą książkę!